Září 2008

Cubesis II - vývoj

23. září 2008 v 11:32 | ikkju |  Sny a plány
Tak už je asi čas napsat pár aktualit k připravovanému remaku Cubesis, snad to bude zajímavé nejenom pro nás, ale i pro budoucí hráče. O program se starám převážně já (Ikkju), grafiku má pod palcem Likandro.
Srpen: Podařilo se nám přetvořit enžín Cubesis do izo pohledu a udělat podstatnou část grafiky, tedy hlavně sprity terénu, a budov. Enžín funguje tak že nad základní izo deskou hry se promítají sprity budov a objektů v příslušné výšce terénu. Upravil se též systém chození postavy a tahy, které si bude hráč odklikávat po odehrání všech akcí které v tahu potřeboval. Nedodělávek základu je hodně ale postupně se odstraňují.
Září: Začali jsme pracovat na věcech které v původní Cubesis nebyly - např. historické doby jsou charakterizované různou tendencí klimatu, stoupání/klesání može bude zapnuto/vypnuto podle příslušné obtížnosti levelu.
23.září: Začali jsme pracovat na ekonomice Cubesis, oproti původní hře dojde k několika změnám: většina staveb bude mít cenu určenou několika surovinami, například město bude mít cenu v penězích i v kameni (stavební materiál). Nové suroviny se budou získávat populací měst - peníze (motivace k tomu aby hráč nenechával figurky volně po hracím poli), kámen snižováním terénu.

Cubesis II

16. září 2008 v 14:54 | ikkju |  Sny a plány
Remake Cubesis
Společně s Likandrem jsme se rozhodli pustit se do remaku Cubesis ( http://cubesis.blog.cz ) a pro jeho stvárnění jsme vybrali izo pohled. Základní principy hry zůstávají, ovládání hry se pokusíme udělat pro hráče přístupnější, některé věci naopak přibudou.
Cubesis
je netradiční tahová strategie vytvořená pro letní soutěž VCH v roce 2007. Cílem hry bylo přežít a najít rovnováhu v globálním klimatu a stavu hladiny moře. Pohyb po herním poli byl omezen rozdíly mezi sousedními poli, dosažení čekpointů bylo někdy ztíženo nutností překonat moře, což šlo více způsoby. Hra byla kvůli soutěžnímu tématu Smysl života opentlena bohatou humorně vyznívající "mytologií", nad světem Cubesis bděl žárlivý bůh Ikjůch, obdoba středověkého demiurga.
Svět Cubesis II
Mytologie remaku bude trochu odlišná od původní hry, přibude druhý, ale stejně důležitý bůh Likandros - bůh štětce, krásy a povrchu věcí, těžba surovin, a jednoduchá ekonomika. Novinkou budou různá historická období ovlivňující obtížnost hry. Přechodu mezi obdobími bude hráč dosahovat pomocí "milníků", ve volné hře tedy bude moct projít celým vývojem Cubesis od ráje (tutoriálu) až po nejobtížnější "moderní" dobu.
Plány
Naším cílem bylo převést Cubesis do hratelnější verze, a zároveň bychom rádi použili nápady které stejně jako u původní Cubesis přicházejí takříkajíc samy od sebe. To co hra ztratí na původní "hardcore" hratelnosti, nahradí nové herní mechanismy v podobném stylu (úprava terénu bude zároveň těžbou kamene, ekonomika dá smysl vyšší populaci Cubesis, milníky jsou původní "poklady" které po dosažení změní pravidla hry).
Kdy
Protože děláme hru při práci a při škole, počítáme že by hra mohla vyjít někdy v polovině příštího roku.
Pracovní screen (Likandro mi doufám odpustí, do prezentace na vch dáme jiné)