Březen 2009

Crosover

30. března 2009 v 11:08 | ikkju |  Sny a plány
Z vývoje Cubesis II moc novinek nejspíš nepřineseme, protože jsem pověrčivý a věřím že záměr se pak ztrácí někde mezi vůlí a pusou x), ale jednu podstatnou novinku bych rád napsal: v první fázi pokusů co s vývojem izo enžínu dál se podařilo spojit enžín původní Cubesis a Kubíka- model kostičkové tekoucí vody. Kupodivu rychlost hry to nijak zvlášť nepostihlo (cca 15 fps), a případnému pokračování by tekoucí voda přidala hoodně široké další možnosti.

Fakt je že původní Cubesis stavěla hodně na hledání herních mechanismů (trochu jako hlavolam), z čehož by z principu některé mechanismy zmizely, nahradily by je však další možnosti které by hru určitě ozvlášnily a daly jí novou hratelnost. Tekoucí voda zve k
- stavění lodí
- dělání průplavů
- vytvoření díry do světa kterou by voda odtýkala - artefakt který sám vyplynul jde použít třeba k regulaci stoupající hladiny, naopak zlý meteorit který udělá díru do dna oceánu může zanechat zemi suchou a tudíž neplodnou

Přehledný izo pohled (možná bude ještě potřeba řešit částečnou průhledností případně otáčením mapy) naopak nabízí větší interakci s terénem, nabízí se například
- stavba věže jako útočiště před povodní
- stavba artefaktů ovlivňujících globální proměnné místo jejich prostého postavení kliknutím na ikonku (sfynga, pyramida, ... )

A kupa dalších věcí, přičemž většina vyplyne až při ladění hratelnosti (Artefakty boha Likandrose, Velký špunt.

Postatné je že se podařil první krok - spojení zdrojových kódů, a ikdyž je to zatím jenom zkušební varianta, věřím že s Likandrem sáhnem zrovna po téhle možnosti a podaří se nám jí dotáhnout do finále; vzhledem k novým možnostem by to mohla být zábava i pro nás - tvůrce x).