Duben 2009

Sněží

25. dubna 2009 v 2:08 | ikkju |  Sny a plány
Funguje zamrzání moře (ještě musím vyblokovat tečení ledu), zmrzlá půda se mění na tundru. A z mraků nad nimi samozřejmě sněží... x)


První kanál

23. dubna 2009 v 22:46 | ikkju |  Sny a plány
První pokus o kanál skrz kontinent. Celkem to funguje, kanál sem ale vykopal radši hlubší, problém je totiž v tom, že vody je pořád stejně, a když zaplní kanál, její hladina prostě klesne. A protože se zaokrouhluje na celá čísla, stane se, že někde vznikne písčina.

Ale kromě ostrůvku na západě který jsem zapomněl odkopat a pak už se k němu nedostal mi výsledek zdá celkem ucházející, co říkáte?

Lodě - ano nebo ne

11. dubna 2009 v 23:04 | ikkju |  Sny a plány
Myslím si že herní prvky automaticky vycházejí z herního principu, takže v určité fázi se hra tvoří jakoby sama. Tedy někdo jí musí samozřejmě naťukat a někdo nakreslit, ale o tom jak pokračovat ve vývoji dál si říká samotná hra...

Když to ukážu na věci o které přemýšlím - zda do Cubesis přidat loď:

- pokud starou cubesis oklestíme o "hlavolamovitost" - hledání herních mechanizmů, což byl svým způsobem "to není bug (chybějící tutoriál), to je součást hry", zůstává jako hlavní princip přesun figurek po pevnině a následně i přes moře v honbě za účelem sbírání checkpointů

- pokud by loď sloužila jako neomezený dopravní prostředek po vodě, odpadla by nutnost "drbání se levou rukou na pravém uchu", tedy lehce absurdní snahy přejít moře jinými prostředky - vysušením nebo zamrznutím moře. Takže bychom se připravili o důležitý herní prvek

- pokud bysme to ale brali tak, že jedna rovina je hledání cesty po souši (či ledu), mohla by se loď přidat jako druhá rovina - hledání cesty z moře do moře. Což by v praxi nejspíš znamenalo nechat loď jako prvek který v podstatě neumí nic jiného než plout (nelze jí postavit - je ve hře od začátku kvestu, neovlivňuje hru, nelze do ní nasednout, pouze pro ní lze vytvořit třeba průplav jinak souvislou pevninou, aby doplula k checkpointu v moři na druhé straně pevniny - tím se využije prvek vodních kanálů, vypíchne se tekoucí voda, a ještě se jedním vrzem rozšíří cíl hry o "mokré" checkpointy.

- jedinou podmínkou aby byl hráč donucen sbírat checkpoint na moři právě lodí je, aby v tom konkrétním roomu byla dodržena rovnováha zvedání hladiny moře, což jde udělat v podstatě jenom zámkem na proměnnou která hlídá klesání hladiny - prostě Ikkjůch si může dát v tomto případě šlofíka, a vlastně může (musí) orazit i Likandros, neboť důvtipného hráče by jistě napadlo dojít si pro plovoucí checkpoit po ledu...

Je to dobrá úvaha? Nebo by to šlo vymyslet úplně jinak?


Prší prší

6. dubna 2009 v 22:37 | ikkju |  Sny a plány
CubesisII jsme začali hlavně s myšlenkou na to udělat Svět kostek přehledný, takže na detailech záleží...
Napadlo mě, že když v C. prší, mohl by déšť padat z mraku až na svůj stín na zemi - viz obrázek. Vypadá to podle mě přehledněji, muselo by se však vytvořit víc spritů s různou délkou dešťové clony (mraky jsou ve stále stejné výšce); jestli to použijeme ve hře se ještě uvidí...
Jako help by možná byly zajímavé komixové pytlíky, na skrýnu postavička piskuje že s ní chci zvyšovat terém, přičemž nemá čím (chybí zásoba kamení)...