Lodě - ano nebo ne

11. dubna 2009 v 23:04 | ikkju |  Sny a plány
Myslím si že herní prvky automaticky vycházejí z herního principu, takže v určité fázi se hra tvoří jakoby sama. Tedy někdo jí musí samozřejmě naťukat a někdo nakreslit, ale o tom jak pokračovat ve vývoji dál si říká samotná hra...

Když to ukážu na věci o které přemýšlím - zda do Cubesis přidat loď:

- pokud starou cubesis oklestíme o "hlavolamovitost" - hledání herních mechanizmů, což byl svým způsobem "to není bug (chybějící tutoriál), to je součást hry", zůstává jako hlavní princip přesun figurek po pevnině a následně i přes moře v honbě za účelem sbírání checkpointů

- pokud by loď sloužila jako neomezený dopravní prostředek po vodě, odpadla by nutnost "drbání se levou rukou na pravém uchu", tedy lehce absurdní snahy přejít moře jinými prostředky - vysušením nebo zamrznutím moře. Takže bychom se připravili o důležitý herní prvek

- pokud bysme to ale brali tak, že jedna rovina je hledání cesty po souši (či ledu), mohla by se loď přidat jako druhá rovina - hledání cesty z moře do moře. Což by v praxi nejspíš znamenalo nechat loď jako prvek který v podstatě neumí nic jiného než plout (nelze jí postavit - je ve hře od začátku kvestu, neovlivňuje hru, nelze do ní nasednout, pouze pro ní lze vytvořit třeba průplav jinak souvislou pevninou, aby doplula k checkpointu v moři na druhé straně pevniny - tím se využije prvek vodních kanálů, vypíchne se tekoucí voda, a ještě se jedním vrzem rozšíří cíl hry o "mokré" checkpointy.

- jedinou podmínkou aby byl hráč donucen sbírat checkpoint na moři právě lodí je, aby v tom konkrétním roomu byla dodržena rovnováha zvedání hladiny moře, což jde udělat v podstatě jenom zámkem na proměnnou která hlídá klesání hladiny - prostě Ikkjůch si může dát v tomto případě šlofíka, a vlastně může (musí) orazit i Likandros, neboť důvtipného hráče by jistě napadlo dojít si pro plovoucí checkpoit po ledu...

Je to dobrá úvaha? Nebo by to šlo vymyslet úplně jinak?

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Likandro Likandro | 13. dubna 2009 v 21:39 | Reagovat

Koncept s úkolem dopravit loď na místo se mi líbí. Jen první co mě napadlo byl fakt, že to trochu odporuje té myšlence "Hra je i pro ateisty". Zas na druhou stranu ale bohové nemají takovou moc aby lodím nějak extrémně bránili v plavbě, takže je to asi jediné možné řešení. Navíc mi to přijde neuvěřitelně nápaditý, takže jsem jedině pro.

2 Ikkju Ikkju | 14. dubna 2009 v 9:24 | Reagovat

Je v tom zase ten prvek topornosti – loď nepůjde postavit, nepůjde na ní nic vozit (nevím jak to vysvětlit hráčům protože určitě každý bude zkoušet na ní nastoupit). Ten „ateistický prvek“ je v tom, že hráč aby projel lodí pevninou nebude moct volat bohy (zvedat hladinu) ale pěkně manuálně si vykope průplav (tedy musí se to otestovat, skript tekoucí vody má svoje meze)

3 jasemburak jasemburak | 24. dubna 2009 v 15:25 | Reagovat

hojky Ikkju,
já se přiznám, že jsem to pročetl a chtěl jsem se nějak zapojit do debaty ohledně lodí :oD Jenom jsem jsi bohužel uvědomil, že na Cubesis I jsem si vylámal zuby a vlastně ani hru pořádně nehrál. Úplně jsem se ve hře ztratil. Neceš napsat dodatečně lehký tutoriálek ( malej návodík ) ?

4 Ikkju Ikkju | 25. dubna 2009 v 0:40 | Reagovat

Na starou Cubesis? No můžu zkusit, proč ne. Ale je fakt, že Cubesis byla asi tak "kultovní" právě proto, že byla úplně brutální; hráči které to neodradilo si nakonec pochopili herní mechanismy sami, což jim možná zrovna přišlo na hře jako to nejlepší x). Taková přednost vzniklá díky chybě...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama