Květen 2009

Návod – Cubesis I

5. května 2009 v 10:41 | ikkju |  Herní principy
Cíl hry je posbírat pokladničky. Dostat se k nim ale nepůjde tak přímočaře, protože hlavně spočátku jsou jiné priority.

První prioritou hry je neumřít hlady, první stavba by tedy měla být asi políčko. Zda úroda stačí ukazuje číslo u obrázku obylí, pokud klesá, je potřeba založit další pole. Aby bylo zrní kde skladovat, je potřeba později přidat sýpku/y.

Další nepříjemnou věcí je stoupání hladiny moře; souvisí s poměrem populace ke kostelům. Pokud se vám podaří postavit zhruba tolik kostelů jakou máte populaci, máte od kolísání hladiny moře chvíli klid. Průběžně je ale potřeba si občas poměr skontrolovat.

Třetí prioritou je stabilizovat podnebí. Tady je situace celkem jednoduchá, jedna sfinga vám zajistí klimatický klid. Sfinga stojí 100 jednotek zrní, hráč by měl mít tedy minimálně dvě plné sýpky.

Pokud se vám podařily předchozí kroky, můžete začít přemýšlet o sbírání pokladů (u nejnižší obtížnosti se to může podařit i bez předchozích kroků dřív, než hráč přivede planetu na buben). Po vyladěním proměnných si hráč může začít hrát s extrémy.

Stav na začátku hry - žádná sfinga, vede, pokud ho hráč ignoruje, ke globálnímu oteplení. Je to výhodné pro zvýšení úrody, naopak města, též závislá na teplotě, začnou rychle zvyšovat populaci, což může hráči přerůst přes hlavu. Tenhle stav je výhodný pokud si potřebujete upravit cestu a je potřeba hodně kopáčů. Přebytečnou populaci lze též nechat přepadnout přes hrací plochu, postavička se dočasně změní na anděla, který má stejnou váhu jako 1 kostel.

Vzdálenější poklady jsou ale většinou za mořem, proto je potřeba moře nějak překonat. To jde dvěma způsoby: vysušením moře, nebo jeho zamrznutím. Obě varianty předpokládají nasyslení dostatku potravy, protože v zimě se úroda zmenšuje, a při suchém moři zas mizí srážky nezbytné k zavlažení polí.

Vysušení moře lze jednoduše tak, že si hráč zajistí vysoký přebytek kostelů oproti populaci. Je dobré si ale uvědomit, že kostely též spotřebovávají zrní, a mít pro ně tedy připravenou zásobičku.

Zamrznutí moře jde zas jednoduše realizovat tak, že hráč vybuduje víc než jednu sfingu.

Obě varianty jsou ale extrémní, a pokud hráč pokračuje i po dosažení cíle v hraní, měl by rychle vrátit stav do normálu a stabilizovat ho. Stavby by měly jít zbourat pravým kliknutím na ně, takže by to neměl být problém.

No a to je asi v kosce vše podstatné ke hře. Pokud se vám podaří hru dohrát, udělá mi obrovskou radost pokud písnete zážitky. Přeji příjemný zážitek ze hry.