Návod – Cubesis I

5. května 2009 v 10:41 | ikkju |  Herní principy
Cíl hry je posbírat pokladničky. Dostat se k nim ale nepůjde tak přímočaře, protože hlavně spočátku jsou jiné priority.

První prioritou hry je neumřít hlady, první stavba by tedy měla být asi políčko. Zda úroda stačí ukazuje číslo u obrázku obylí, pokud klesá, je potřeba založit další pole. Aby bylo zrní kde skladovat, je potřeba později přidat sýpku/y.

Další nepříjemnou věcí je stoupání hladiny moře; souvisí s poměrem populace ke kostelům. Pokud se vám podaří postavit zhruba tolik kostelů jakou máte populaci, máte od kolísání hladiny moře chvíli klid. Průběžně je ale potřeba si občas poměr skontrolovat.

Třetí prioritou je stabilizovat podnebí. Tady je situace celkem jednoduchá, jedna sfinga vám zajistí klimatický klid. Sfinga stojí 100 jednotek zrní, hráč by měl mít tedy minimálně dvě plné sýpky.

Pokud se vám podařily předchozí kroky, můžete začít přemýšlet o sbírání pokladů (u nejnižší obtížnosti se to může podařit i bez předchozích kroků dřív, než hráč přivede planetu na buben). Po vyladěním proměnných si hráč může začít hrát s extrémy.

Stav na začátku hry - žádná sfinga, vede, pokud ho hráč ignoruje, ke globálnímu oteplení. Je to výhodné pro zvýšení úrody, naopak města, též závislá na teplotě, začnou rychle zvyšovat populaci, což může hráči přerůst přes hlavu. Tenhle stav je výhodný pokud si potřebujete upravit cestu a je potřeba hodně kopáčů. Přebytečnou populaci lze též nechat přepadnout přes hrací plochu, postavička se dočasně změní na anděla, který má stejnou váhu jako 1 kostel.

Vzdálenější poklady jsou ale většinou za mořem, proto je potřeba moře nějak překonat. To jde dvěma způsoby: vysušením moře, nebo jeho zamrznutím. Obě varianty předpokládají nasyslení dostatku potravy, protože v zimě se úroda zmenšuje, a při suchém moři zas mizí srážky nezbytné k zavlažení polí.

Vysušení moře lze jednoduše tak, že si hráč zajistí vysoký přebytek kostelů oproti populaci. Je dobré si ale uvědomit, že kostely též spotřebovávají zrní, a mít pro ně tedy připravenou zásobičku.

Zamrznutí moře jde zas jednoduše realizovat tak, že hráč vybuduje víc než jednu sfingu.

Obě varianty jsou ale extrémní, a pokud hráč pokračuje i po dosažení cíle v hraní, měl by rychle vrátit stav do normálu a stabilizovat ho. Stavby by měly jít zbourat pravým kliknutím na ně, takže by to neměl být problém.

No a to je asi v kosce vše podstatné ke hře. Pokud se vám podaří hru dohrát, udělá mi obrovskou radost pokud písnete zážitky. Přeji příjemný zážitek ze hry.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 jasemburak jasemburak | 9. května 2009 v 19:17 | Reagovat

Tak jsem hru stáhl a mrknu na ní. Takhle jak to je popsaný mi to přijde jednoduchý jak facka. Už jsem hodně zhýčkaný tím, že ty tutoriály jsou ve většině her základem :oD

2 Likandro Likandro | 9. května 2009 v 20:13 | Reagovat

Nic se neboj, ve dvojce se dočkáš klasického tutoriálu :) nebo se o tom alespoň mluvilo.

3 Ikkju Ikkju | 11. května 2009 v 9:31 | Reagovat

Tutoš určitě uděláme, ve hře by mělo být dost prvků aby zabavily i bez koumání jak co funguje...

4 jasemburak jasemburak | 12. května 2009 v 13:24 | Reagovat

Je to fajn hra když člověk zvládá to ovládání :oD Tutoš udělejte, mohlo by to některé hráče odradit. Teď s tou novou grafikou a novějším zpracováním to bude skvělá hra.

Jináč jsi Ikkju dobrej politik ( já jsem tě prokoukl ) :oD To, že tutoš nebyl, jsi vlastně odůvodnil jako herní prvek :oD

5 Ikkju Ikkju | 12. května 2009 v 16:58 | Reagovat

Přesně tak, udělat z chyby přednost, v tomto případě takříkajíc kultovní, no nekup to xD. Dvojka bude férovější (a snad ne nutně nudnější)...

6 MichMond MichMond | 13. července 2009 v 20:45 | Reagovat

Moc se těším na 2jku hlavně kůli grafice... 1 se mi zdála dost nepřehledná a tak jsem ji moc dlouho nehrál. Spíše se mi nechtělo ji pochopit. Jak vidím ale obrázky z 2jky tak 2jka bude suprová a moc se na ni těším. Měl bych ale ještě dotaz jak se získá větší populace a k čemu je ?

7 Ikkju Ikkju | 17. července 2009 v 0:25 | Reagovat

MichMond: Mno v jedničce byla větší populace tak maximálně jako pojistka proti vymření, ve dvojce se to pokusíme ošetřit jednoduchou ekonomikou. Jinak dík moc, a snad tě nesklamem..

8 JayJay JayJay | 19. září 2009 v 12:24 | Reagovat

Už se moc těšim hlavně kvuli Likiho "kostkovany" grafice ;) a taky na hru samotnou čím víc infa tady je tim víc se na to těšim, JayJay

9 Hany Hany | 8. prosince 2009 v 12:14 | Reagovat

Já se úplně rozplývám nad tou grafikou. Je to superní. Těším se moc.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama