Kolumbus

17. července 2009 v 0:22 | ikkju |  Sny a plány
Dlaždice se sice ještě musí zarovnat, ale loď jako nový objekt ve hře už je funkční. Povedlo se mi s ní projet celé moře na mapě, či přistát při potopě na kopcích jako Noe s Archou.

Loď by měla být poslední přídavek do hry, věnovat bych se teď měl ladění a odbugování. Zajímavé bude asi sáhnout do "ekonomiky" hry, pokusím se aby ze mě příští týden vypadly "suroviny" které budou v herním menu. Změny nebudou příliš velké, pořešit by se měl kámen a případně peníze - stavební materiál a motivace pro stavbu měst s vyšší populací...
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Likandro Likandro | 17. července 2009 v 19:45 | Reagovat

Je to jenom jeden obrázek lodi na moři, ale já sem z toho stejně odvařenej jak pětiletý dítě u vánočního stromečku. *.*

Jinač budu muset co nejdříve postnout nové terény ať jsou ty screenshoty ještě o něco hezčí... teda doufám, že hezčí : )) záleží na nastavení monitoru.  

2 Ikkju Ikkju | 17. července 2009 v 22:46 | Reagovat

Zkusím přidat nějaký jednoduchý skriptík na generování vlhkosti náhodně na všech kontinentech, aby to nebylo jednotvárné při vygerování krajiny.

S tou loďkou, jakože dobrý? On to nebyl zas takovej počit, ale moždil jsem se hledáním chyby ve skriptu celej večer, než se začly dlaždice zobrazovat tak jak měly a loď plavala tam kam měla (na začátku jsem s ní vyšplhal i do kopce :D). Posun dlaždic půjde opravit myslím jenom zaokrouhlováním (zobrazují skutečnou hodnotu vody, která se samozřejmě ukazuje v celých číslech)

Btw srandovní by bylo aby loď mohla přepadnout přes okraj mapy jako ve starých legendách, ale popravdě řečeno bych si tuhle vychytávku zatím asi radši odpustil...

3 Likandro Likandro | 17. července 2009 v 23:19 | Reagovat

Loďka je výborná, moc se mi to líbí... s tím přepadnutí přes okraj bych si to taky nechal až na konec jestliže budou síly...
já se tu celý večer lopotím s ledem a ještě není hotovo X_X asi z toho chcípnu... jinak sněhová poole už jsou pár dní hotová... řešená podobně jako ta trávová jak jsem je navrhoval, takže prostě dvoje střídající se vršky (ne, skutečně to není jen přebarvená tráva, dal sem si práci)

Jinak pořád dumám jak vytvořím nové ukazatele pro vlhká pole, trávník z hor mi nepřijde vhodný, říkal jsem si nějaký porušený trávník, místy louže?... ale nevím, přijde mi to takové divné... navíc snadno se to splete s jezírkem a co potom...  takže to ještě musím pořád rozmýšlet... asi to nakonec skutečně skončí u nějaké jiné travičky, uvidí se.

Kdyby měl tady někdo nějaký nápad na zobrazování vlhkosti pole (ne ukazatel, ale vršek políčka), klidně poraďte, budu rád :)

4 Likandro Likandro | 18. července 2009 v 0:30 | Reagovat

PS: plánovaný únik obrazových informací (snad ti to Ikkju nevadí, ale říkám si, když sem chodí jen pár lidí, tak ať mají aspoň proč):
http://temno.wz.cz/images/cub_screen_novy_teren.jpg

5 Ikkju Ikkju | 21. července 2009 v 8:56 | Reagovat

V poho, mě to takhle vyhovuje, aspoň to nemáme zavřené jenom v hlavě / v počítači.
V týdnu zkusím písnout na blog další pokroky ...

6 MichMond MichMond | 21. července 2009 v 18:43 | Reagovat

Hezké :-) loď se ve hře určo bude hodit...

7 Ikkju Ikkju | 22. července 2009 v 13:13 | Reagovat

Jj, loď bude důležitej herní prvek, něco jako zrcadlový protějšek lidí. Už koukám vhodné levely.

8 makan makan | 28. července 2009 v 9:33 | Reagovat

Ty vado, ledová krajinka je naprosto zuper... Ten voranžovej mončičák, to je slunce (testovací) že ? Fakt držím palec, ať to dopadne a doufám že i hratelnost poskočí jako grafika, kolmo na hóru.

9 makan makan | 28. července 2009 v 9:36 | Reagovat

Dal jsem 5 hvězdiček, normálně dávám jen 3 :-) Ale ten ultra tejnej skrýn mě rozparádil.

10 Likandro Likandro | 28. července 2009 v 21:52 | Reagovat

Makane, díky moc :) Jsem rád, že se to líbí. Po tom sran - teda chci říct po té příjemné práci co s tím byla - to opravdu potěší :)

Jinak jsem asi konečně vykoumal jak bude vypadat nové značení vlhkosti, zavodněné políčko s tím, že v prostředku (aby tam mohla ťápnout figurka a vypadlo to ok) bude dle stupně vlhkosti nakreslený daný počet travnatých kapiček. Co si o tom čtenáři a autor blogu myslí?

11 Bedikk Bedikk | Web | 31. července 2009 v 10:51 | Reagovat

Paráda :). Jestli Cubesis 2 nebude pecka, tak nevím :). .. Navíc s Likiho grafikou .. uuaaa.

12 Ikkju Ikkju | 2. srpna 2009 v 16:08 | Reagovat

Díky za reakce! Herní principy jsou v podstatě hotové, zbývá tuna ladění a tvorba levelů. Dík Máco za 5 hvězdiček :D
Grafika terénu od Likyho je už našoupaná do zdrojáku, vypadá to fakt výborně! Hru už jde hrát víc než pár tahů než vyskočí chybová hláška x).
Do konce prázdnin snad trochu s prací pohnu, ikdyž chvíli teď přeruším ťukáním soutěžní hry do LVS, abych se nenechal zahanbit a neodevzdal jenom polotovar... Ikdyž tradiční mouchy bude mít asi určitě, nějak to tuším dopředu :D (doufám narozdíl od CubesisII)

13 Zomb Zomb | 2. srpna 2009 v 17:02 | Reagovat

Fakt parada, tesim se tak moc ze si kazdou chvili rezu nozem do nohy, aby bolest zahnala touhu zahrat si cubesis2, tak aspon najdu na disku jednicku, ta grafika je k tomu paradni

14 Šuny Šuny | 9. srpna 2009 v 10:25 | Reagovat

Opravdu to vypadá parádně, grafika se ti Liki povedla... Těším se až si to zahraju, protože Ikkjuovi hry vždy měli něco do sebe :)

15 PepiCzech PepiCzech | Web | 13. srpna 2009 v 10:56 | Reagovat

Dokonalý:) Grafika epesní. Ten sněžnej příkrov na políčku, jak přesahuje přes, dolů ... to mě rozsekalo... pokud to stihenta letos, tak to vidím na gamemakerovku roku.

16 Likandro Likandro | 13. srpna 2009 v 21:35 | Reagovat

Tak doufám, že vás s Ikkjuem nezklameme. Trochu se mi zdá, že v tom hledáte místy trochu příliš :)
Možná dokonce dojde i k rapidní změně baráčků - totiž k jejich zmenšení, aby nepřesahovaly pole - těžko říct.

Ale jsem moc rád, že se to zatím všem líbí, to jednoho (dva) vážně potěší :)

Jinač je škoda, že nikdo nereagoval na tu inzerovanou vlhkost (koment 10), popravdě mě nic lepšího nenapadlo a zas se mi to nechce po vytvoření předělávat, tak nevím - mám se do toho pustit/nemám. Asi stejně nic jiného nezbude.

17 makan makan | 14. srpna 2009 v 14:41 | Reagovat

Já si nedokážu představit travnatou kapičku, tak jsem radši mlčel. To budou značky u všech políček, nebo se objeví je při najetí na něj?

18 Likandro Likandro | 14. srpna 2009 v 20:08 | Reagovat

No bylo by to u všech které by byly vlhké... no, asi tak... pořád mě nenapadá nic moc lepšího.

19 Ikkju Ikkju | 15. srpna 2009 v 14:07 | Reagovat

Díky moc za ohlasy! Do 10.září zkusím došvihnout soutěžní hříčku (teď jsem zapřažen v přípravách na svarbu, pak následuje svatební čundr) a pak se vrátím k programu Cubesis; už sem někde psal že je to v té nejnudnější části, v podstatě jde hra hrát, ale musí se doladit tisíc věcí...
Tu vlhkost mám ošetřenou programově (nesmazal jsem původní skript který to řešil právě objektem indikátoru vlhkosti), rozlišení podle mě stačí tak 4 (vlhkost je od 0-99) ale není problém udělat ukazatel citlivější podle potřeby; graficky, já nevím, mě by se zdála spíš tráva s pár stupni hustoty (a třeba i světlosti?), ale nechal bych rozhodnutí na tobě.
Jinak hru doufám dokončíme letos (případně hned jak to půjde), nerad bych aby se někde vytratil záměr jí dokončit (i na tu soutěž sem se měl spíš asi vyprdnout, ale když mě to nedalo...)

20 Likandro Likandro | 15. srpna 2009 v 22:28 | Reagovat

Tak už nám toho tolik nechybí, ne? krom skoro celé grafiky :D ale počítám, že to půjde svižně, jediné co bude trvat je navržení herního okraje, ale o tom už teď ve volných chvílích hodně dumám, tak snad to nějak hezky vyjde...

Asi máš pravdu s tou vlhkostí, že bude lepší různobarevný trávník různé velikosti... nízká vlhkost malý a do žluta, vysoká tmavší zeleň celé porostlé pole

21 Ikkju Ikkju | 15. srpna 2009 v 23:12 | Reagovat

Ale svojí představu nevnucuju, ty seš "mistr oka" x). Mno nechybí, v kostce ne, ale práce na tom je ještě habaděj x). Meníčka, herní menu, bugy, no radši teď nepřemejšlim; jo ještě sem si vymyslel jeden grafickej prvek, kdyžtak příležitostě vysvětlim po icq (nemělo by to být nic těžkýho, a měl by to být jenom jeden sprite)...

Každopádně teď jsem tak vyšťavenej že nedokážu zmáčkout ani čudlík na zapnutí GM xD

22 Likandro Likandro | 16. srpna 2009 v 9:21 | Reagovat

Jasné, to se o zařizování svatby říká... že prý to člověka vysílí tolik, že o svatební noci opravdu prý žádný vzrůšo nebývá...

No já teď hodně přemýšlím jak hru graficky vyšperkovat k dokonalosti, jak navrhnout nějaké bubliny, jestli dělat při stavbě něco jako efekt prachu okolo (jeden animovaný sprit, který se nechá párkrát vykreslit na daném místě)

Pak ještě jak bude vypadat standardní občas nové Cubesis... Honí se mi myšlenkou nějaký mnich (byli takoví pracovití), nebo středověký pěšák, moc v tutom zatím nevím.

No a interface bude hodně brutální záležitost, zas půjde o kombinaci izo pohledu a "placka" pohledu jako se to dělalo ve fairy princeovi, jen s tím rozdílem, že teď bude spodek celý placatý s nějým tím grafem a nahoře pro suroviny potom něco extravagantnějšího... ale uvidí se jak to celé bude vypadat až si to nějak skicnu. Je dost možné, že to celé dopadne jinak...

23 Ikkju Ikkju | 16. srpna 2009 v 12:27 | Reagovat

Tak vzhledem k tomu že jsme spolu přes pět let to pro mě zas tak důležité není x). Jinak z organizace je pro mě nejvíc vyčerpávající objíždění příbuzných, v tohle mám hrozně malou výdrž. Třeba malování bytu jsem si naopak celkem vychutnal.
Jakýkoliv vylepšení grafikou je super, programově zvládám myslím v poho; ta postava, mnich by se mi líbil, můžem zkusit mrknout třeba na hry cEvo (civilizace evolution), tam řešili podobný problém.
Náčrt představy menu je dobrej nápad, co se týče zobrazovaných proměnných, ještě na to budu muset mrknout, kvůli přehlednosti jich asi přibude...

24 BlueWolf BlueWolf | Web | 28. srpna 2009 v 11:22 | Reagovat

Zatiaľ to vyzerá veľmi dobre a už sa teším až to bude hotové. Som veľmi zvedavý aké veĺké klimatecké zmeny bude možné v hre privodiť a ako sa bude dať upravovať terén (stavba kanálov a podobne). A chcel som sa tiež opýtať: Budú v hre aj nejaké misie alebo len prakticky voľná hra (s nejakým nepodstatným cieľom ako zbieranie artefaktov :D) ako v prvom diely? Držím palce v ďalšom vývoji. P.S. Grafika je vážne nádherná.

25 Likandro Likandro | 28. srpna 2009 v 21:11 | Reagovat

BlueWolf:
Změny klimatu zahrnují věci od úplného vysušení země až po úplné zatopení, včetně zamrznutí a uvaření - asi jako v jedničce. Výrazný rozdíl spočívá např. v kopání děr, skrz zemi o kterém se tu už někde psalo, a především tekoucí voda.

Jinak plánujeme mise, konkrétně něco jako kampaň během které i hráče seznámíme plynule s ovládáním (tj. jednoduché tutoriálové levely přejdou v klasickou hru, obohacenou o úkoly - např s lodí, různým pěstováním, budováním atp.)

Nicméně měl by být zachován i princip sbírání artefaktů a volná hra.

Za pochvalu grafiky děkuju, popravdě se těším, až to konečně dokreslím, ale stále se nedostává  času. Nicméně během září snad už.

26 makan makan | 4. listopadu 2009 v 19:55 | Reagovat

Jedu jedu, nějak se to zadrhlo ... nebo ne?

27 Likandro Likandro | Web | 5. listopadu 2009 v 8:54 | Reagovat

Hlavně na webu... jinak to o kousek poskočilo : ) (všechny domy, lidičkové... návrh herního interfaceu - i když tam to prý pořád hapruje...)

v podstatě toho chybí z grafiky málo, tak práce na jeden volný týden, ale času nějak není nazbyt.  

28 Ikkju Ikkju | 9. listopadu 2009 v 15:07 | Reagovat

Pracujeme po kousíčkách, u mě je to tedy spíš o nasazení než o čase... Ikdyž doma to mám dobré, za Šamana jsem přinesl domů dývo Ceasara, tak má GM u manželky nachvíli bodík + x).

Zkusím něco postnout z vývoje, ať nám do toho můžete taky trochu povídat...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama