Únor 2010

Ekonomika

17. února 2010 v 0:11 | ikkju |  Sny a plány
Tak jsem se konečně dostal k prvnímu nástřelu cen objektů. Hra už je ve stavu, kdy se dá i přes drobné závady hrát, takže je možné pustit se pomalu do ladění.

Příjmy jsou celkem jednoduché, peníze se budou získávat jenom z obyvatel měst, což se perfekně hodí - v jedničce si chytrý hráč stavěl města v podstatě jenom jako líheň dalších obyvatel, nomádská taktika ale byla výhodnější pokud jde o regulaci podstatných veličin;
získávání zrní zůstane nejspíš beze změn, a pokud jde o kámen, stává se z něj docela zajímavý cíl hry - hráč si ho musí spořit jako stavební materiál.

Systém cen zatím nemám úplně rozmyšlený, ale nabízí se dvě varianty - ceny pevné a plovoucí. Plovoucí ceny by se vztahovaly k nějaké veličině, například cena města by na začátku hry, kdy toho hráč moc nemá, stála jenom symbolickou částu, naopak dál, kdy už bude mít naspořeno tolik, že to v podstatě nebude schopen utratit by poměrová částka ukrojila podstatný díl, a držela nutnost vážení do čeho investovat ve hře.

Pevné ceny naopak umožní hráči se po vyřešení základních potřeb věnovat relativně v klidu i jiným věcem.

Rozhodnout tenhle problém je docela zajímavá věc, zvlášť když seznam chybějících věcí už není na tři stránky. Takže doufám, že do konce měsíce v klidu všechno zvládnu udělat, abych se mohl věnovat škole - za tři měsíce mě čekají státnice z ekonomiky :D

Co si o systému cen ve hře myslíte vy? Budu rád za každý názor.


Makáme

10. února 2010 v 0:53 | ikkju |  Sny a plány
Tak se stejně nakonec musím pochlubit aspoň maličko. Na hře jsem makal celý víkend a ještě dnes, dá se říct, že to co je na skrýnu už i funguje. Nefunguje ale stále hromada maličkostí, a s hnojem který před sebou hrnu mi občas už nefunguje ani to, co ještě před chvílí fungovalo :D. Ale zatím jsem nenarazil na nic, s čím bych si neporadil. Dobrou zprávu o snížení počtu objektů už jsem myslím psal, většinu změn která z toho vyplynula už jsem taky dokázal víceméně bez problémů ošetřit; funguje zobrazování základních veličin, pohyb a otáčení všech postav po mapě; funguje větrostroj na otáčení větru, dolování i stylový odchod do kostičkového nebe; přesto toho pořád zbývá kupa - především herní ekonomika, komixová nápověda - pytlíky u herních postav které si stěžují když po nic chcete věci které v tu chvíli nedokážou, skripty některých grafických prvků, nebo třeba ošetření základních herních mechanismů - někde po cestě se totálně zadřely, což jsem v danou chvíli neřešil - vyhovuje mi to při testingu x).

Na každý pád vývoj je v plném proudu, a věřím, že až se příští týden vrátím z Olomouce, plynule navážu a dorazím zbytek. Konec února, a s ním deadlajna pro alfa verzi je zatím daleko, a já jsem celkem pyšný že aspoň jednou něco nedělám poslední den před termínem :D.